Hamarosan!

Fehér Margaréta, a vallási csoportok és szekták károsultjainak megsegítését tervezi. Ha úgy érzed, hogy egy vallási szervezet károsultja vagy, akkor kérünk írj a megadott elérhetőségre és felvesszük veled a kapcsolatot.

2012. december 8., szombat

Egy jobb világ

Iskolai erőszak, válás, szülő halála, tanárok tehetetlensége, hétköznapi rasszizmus, bunkóság stb. Ahol minden "érthető" és "magyarázható", de senki nem ért semmit. 
Főleg azt, ami történik velünk, körülöttünk. 
És a gyerekektől mégis elvárják, hogy értsék ezt meg, - de csakis tőlük várják el -, sőt nőjjenek fel egy olyan világban, ahol gyakorlatilag mindenki maszkok tömkelegét viseli. Egy olyan világban, ahol a csapból is a gyerekek jogai folynak, de a valóságban mélyen magányosak és senki által meg nem hallgatottak.Egy ajánló így szól a filmről:
"A dán filmek, és azon belül is Susanne Bier munkái meztelenre vetkőztetnek - ezt egy ideje megtanultuk. Nekimennek az emberi kapcsolatoknak, szétszedik, elemeire bontják, és lecsupaszítják mindazt, ami egy közösségben, családban, vagy épp szerelemben történik, aztán otthagynak minket a gondolatainkkal. Van is már egy kialakult rajongótáboruk.
Aki Magyarországon beül egy dán filmre, már nagyjából sejti, mire számítson, de most szólok: az Egy jobb világ minden várakozását felülmúlja majd. Ez a film olyan gyomorszájba rúgás lesz, hogy csak lehajtott fejjel, néma csöndbe burkolózva lehet távozni utána a moziból."

Én ehhez hozzátenném: ne nézze meg a filmet az, aki:
  • meg akarja oldani a világ gondjait, anélkül, hogy a magáét kezelné
  • mindenáron "tanácsokat" akarna adni a szereplőknek, hogy mit hogyan kéne érezniük vagy tenniük
  • úgy gondolja, hogy a mai gyerekek nagyon szemtelenek a szüleikkel és több fegyelmezésre szorulnának
  • nem hajlandó mélyen magába nézni és fél szembesülni a valódi érzéseivel
  • kifogásokat keres saját maga és mások tetteire
  • azt hiszi, hogy az emberek vagy szentek vagy gonoszok
  • általában fél a saját gondolataitól és érzéseitől
  • azt hiszi, hogy nem kell semmit tennie személyesen egy jobb világ eljöveteléért......
Mindenki másnak szeretettel ajánlom. Fantasztikus hatása van!


2 megjegyzés:

  1. Sajnos a filmet nem tudtam megnézni (valami gond van a gépemmel).

    Csak egy adalékot szeretnék megosztani. Két éve egy társasházba költöztünk (közösek a falak) talán aki lakásban lakik annak ez nem újdonság, nekem sajnos az.

    Felújítottuk kis otthonunkat, a fiam kérte cseréljünk szobát, mert az ővé túl meleg, én pedig mindig fázom az enyémben. Belementem. Régebben azt hittem a fiam túldimenzionálja a szomszéd hangoskodásait, mert túl érzékeny lélek.

    A szomszédtól sűrűn elnézést kértem, hogy hangosak voltunk a felújításkor, Ő meg mindig szabadkozott, hogy semmi gond ők meg zongoráznak.

    Az utolsó ilyen zongorázós mentegetődzés során, hiába mondtam neki, hogy ez engem nem zavar értse meg. Csak elnézést és elnézést kért.

    A fiammal való szobacsere után, volt alkalmam megtapasztalni, amiről a gyermekem beszélt, kb. reggel 6-7-ig ordibál a gyerekkel. Volt egy vasárnap délután is , amikor a kislány szinte „nyüszítve” könyörgött, hogy kérlek anya ne…..

    Elszakadt bennem a cérna, este becsengettem és azt mondtam, nem érdekel a zongorázás, sőt még élvezem is, de pszicho sérülteket nyárt, ahogyan bánik a gyerekeivel. S, bennem előjön, amikor anyám ordibált velünk és nekem ez fáj. Mire ő azt mondta, hogy és vele ki törődik? Majd rám vágta az ajtót.

    Nem tudom jogom volt-e beleavatkozni más gyermek nevelésébe? Ennek egy hete, azóta csend van.

    -Consuelo-




    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ez érdekes történet!

      Nyilván senkinek sincs joga beleavatkozni a másik szülő gyermekbevelési módjába, de mindenkinek van joga szólni a szomszédnak, ha zavarja a veszekedés.
      Sajnos sokan ebben el vannak tévedve, mert azt gondolják, hogy ez a család magánügye, és inkább szemet hunynak dolgok felett, csak azért, mert őket is ilyen helyzetbe hozták annakidején gyermekekként.
      Ez az ami elfogadhatatlan és súlyos, hiszen ők már nem gyermekek, tehát nem kell követniük a rossz példát. De ehhez csak mélyebb önvizsgálat után lehet eljutni - anélkül nem.
      Ha csak a testünket engedjük felnőni, de a lelkünkkel nem foglalkozunk, akkor sajnos cselekvőképtelenekké válhatunk egy ilyen helyzetben.

      (Egyébként kisértetiesen hasonló helyzetbe kerültem az egyik korábbi lakhelyemen: a tízenéves lány kiabált a fiúbarátjval az éjszaka kellős közepén. Nem tudtam aludni és megelégeltem a dolgot, így lementem és becsöngettem hozzájuk. Elmondtam nekik, hogy jöttem hallgatni a konfliktust, mert a fenti lakásból nem értek minden részletet, és mivel aludni úgysem tudok, ezért gondoltam, hogy beszállok a vitába. Erre a csaj elkezdett velem ordibálni, hogy menjek ide meg oda, ahova akarok és ne avatkozzak bele az ő családi magánéletében. Erre én, ez már késő, mert már elég sok részletet megtudtam, de ha ez a céljuk, akkor talán nem kéne annyira kiordibálniuk minden ocsmány részletet (ha már az nem is érdekli őket, hogy a másik esetleg aludni akar...). Így nincs más választásom, hívom a rendőrséget.
      Mivel a család már így is szociális segélyek tömkelegén élt és egy újabb rendőrségi feljelentés nem tett volna nekik jót ebből s szempontból (ez Angliában volt, ahol a rendőrők 1. kijönnek, 2. értesítik a szociális munkásokat ilyenkor, akik kicsit megszorongatják őket), ezért amikor hátat fordítottam nekik, akkor a nő utánam rohant és megpróbált lebeszélni az egészről. Miközben az anyával beszéltem, a tizenéves, amúgy kezelhetetlen, lány kiviharzott a lakásból és tett pár kört, hogy lehűtse magát a levegőn. Utána elhallgattak (arra az estére), de azért érdekes, hogy rögtön találtak "megoldást" a problémáikra, amikor erre kényszerítve voltak.)
      Bizony sokat lehet a környezet is az erőszak terjedésében!
      Egyébként Magyarországon is lehet (és kell is szerintem) értesíteni a családsegítőket, főleg ha rendszeres szóbeli bántalmazásról van szó. Igaz, akkor nem leszel a szomszédasszonyod kedvence, de attól függ, mi a célod.

      Nálam megy a film. Próbáld meg mégegyszer, vagy a youtube-on. Érdemes megnézni, mert nagyon kemény, de sok mindent meg lehet 2 óra alatt érteni belőle.

      Törlés