Hamarosan!

Fehér Margaréta, a vallási csoportok és szekták károsultjainak megsegítését tervezi. Ha úgy érzed, hogy egy vallási szervezet károsultja vagy, akkor kérünk írj a megadott elérhetőségre és felvesszük veled a kapcsolatot.

2013. november 10., vasárnap

A panaszkodás kultúrája

Az alábbi listát egy Facebook oldalon találtam, és valóságos (már úgy értem, ezek miatt tényleg panaszt tettek) utazási panaszokat tartalmaz. Sajnos el tudom képzelni, hogy igaz. Ha szállást kell foglalnom valahol, akkor általában elolvasom azoknak a megjegyzéseit, akik már korábban igénybe vették a kiszemelt szobát, csak hogy egy teljesebb képem legyen a minőségről. Bizony sok esetben elcsodálkozom, hogy milyen panaszokat fogalmaznak meg egyesek. Íme egy kis ízelítő:

1. "Szerintem a prospektusban fel kellene tüntetni, hogy a helyi vegyesboltok nem árulnak rendes kekszet, mint amilyen a pudingos vagy a gyömbéres."
2. "Befizettünk egy víziparkos kirándulásra, de senki sem szólt, hogy vigyünk magunkkal fürdőruhát és törülközőt. Feltételeztük, hogy az ár ezeket is tartalmazza."
3. "A tengerpart túlságosan homokos volt. Amikor visszamentünk a szobánkba, mindent ki kellett tisztítani."
4. "A homok egyáltalán nem olyan volt, mint a prospektusban. Abban fehérnek látszott, itt meg inkább sárga volt."
5. "Nem lenne szabad engedélyezni a topless napozást a tengerparton. A férjemet, aki csak egy kis nyugodt pihenést szeretett volna, nagyon zavarta."
6. "Senki sem figyelmeztetett, hogy a vízben halak is vannak. A gyerekek nagyon féltek."
7. "Noha a prospektus teljesen felszerelt konyhát ígért, egyetlen tojásszeletelőt sem találtunk a szekrényben."
8. "Spanyolországban nyaraltunk, és akadt egy kis gondunk a taxisokkal: mind spanyol volt."
9. "Az utak egyenetlenek és bukkanósak voltak, ezért az odaút során nem tudtuk elolvasni az útikönyvet. Ebből kifolyólag egy csomó olyasmiről lemaradtunk, amitől a nyaralásunk nagyobb élmény lett volna."
10. "Összehasonlítva az egy hálószobás lakosztályunkat a barátaink három hálószobásával, a miénk jelentősen kisebb volt."
+1. "Túl sok volt a spanyol. A recepciós spanyolul beszélt, az étel is spanyol volt. Senki sem szólt előre, hogy ilyen sok lesz a külföldi."

Ebből a néhány sorból is látszik, hogy ahhoz, hogy valódi panaszt tudjunk tenni, tisztába kell lennünk lehetőségeinkkel, jogainkkal és saját magunk korlátaival. Ha valaki a világ közepének képzeli magát, és úgy gondolja, hogy a többi ember - és általában az egész világ - azért létezik, hogy az ő kizárólagos kényelmét szolgálja, és neki magának soha semmilyen körülmények között nem kell felemelnie a kezét, sőt gondolkodnia sem szabad, akkor az az ember bármilyen körülmények között meg fogja találni a boldogtalanságot, melyet panasz formájában fog szavakba önteni. Az ilyen ember hasonló lehet Jónáshoz, akinek "a nap rátűzött a fejére, és ő elbágyada. Kiváná azért magának a halált, és monda: Jobb halnom, mint élnem!" (Jónás 4:8).
Egy másik személy, akit megemlít a  Biblia, szintén hatalmas világfájdalmában azt képzelte magáról, hogy ő egy ártatlan áldozat, aki semmit sem tehet a sorsáról, így ki van szolgáltatva Isten szeszélyeinek. Alaptalan panaszkodásáért letolást kapott, mivel elfelejtette az "örök rend" törvényét. (Jób 38 fejezet) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése