Hamarosan!

Fehér Margaréta, a vallási csoportok és szekták károsultjainak megsegítését tervezi. Ha úgy érzed, hogy egy vallási szervezet károsultja vagy, akkor kérünk írj a megadott elérhetőségre és felvesszük veled a kapcsolatot.

2012. augusztus 2., csütörtök

Várj Jehovára?


Most úgy döntöttem, hogy bemásolom a Sefa blogján írt kommentemet:

"Ezzel a "várj jehovára" porhintéssel pont ezt idézik elő, hogy lebénuljanak, amúgy cselekvőképes emberek.
Mi van akkor, ha Jehova meg rád vár, hiszen lehet (sőt nagyon is valószinű), hogy éppen azért vagy abban a helyzetben, amiben, mert neked kéne cselekedned valamit. Végülis az a legkönnyebb, hogy "jehováravárunk", így nem kell semmit sem csinálni (valószínűleg hibát sem követünk el...). Csak nehogy az ilyenek úgy járjanak, mint a Jézus példázatában szereplő gonosz szolga, aki elásta a talentumát, ahelyett, hogy kamatoztatta volna.

Előjövén pedig az is, a ki az egy tálentomot kapta vala, monda: Uram, tudtam, hogy te kegyetlen ember vagy, a ki ott is aratsz, a hol nem vetettél, és ott is takarsz, a hol nem vetettél; Azért félvén, elmentem és elástam a te tálentomodat a földbe; ímé megvan a mi a tied.Az ő ura pedig felelvén, monda néki: Gonosz és rest szolga, tudtad, hogy ott is aratok, a hol nem vetettem, és ott is takarok, a hol nem vetettem;
El kellett volna tehát helyezned az én pénzemet a pénzváltóknál; és én, megjövén, nyereséggel kaptam volna meg a magamét."
(Máté 25:24-27)

Végül az ura még azt az egytálentumot is elvette tőle és annak adta, akinek 10 volt.

A gyakorlatban ez úgy jöhet le, hogy "én nem tudom", "nem vagyok erre képes", "nem az én dolgom", "nem tudom minden részletét az ügynek" stb, stb.....
Vagyis kifogás-hegyek az egy tallér miatt, ami valójában önbizalomhiány.
A példázat azonban szépen rámutat, hogy ennek hátterében a félelem húzódik: "tudtam, hogy te kegyetlen ember vagy", ezzel a saját tehetetlenségét másra hárítja az ilyen ember.
Az Úr szerint azonban pont ezért "kellett volna elhelyezni a pénzt a pénzváltóknál", vagyis az önbizalomhiány egyben az Istenbe vetett hit és bizalom hiányát is jelenti.
Érdekes ebben a példázatban, hogy a szolga nem volt tudatában annak, hogy rosszat tesz, mert még mintegy "büszke" is volt arra, hogy elásta az egy tálentumot. Valóban azt hitte, hogy az ura boldog lesz ettől. Előfordulhat, hogy sok "jehováraváró" abba a hitbe ringatja magát, hogy még jutalmat is fognak nekik osztogatni azért, mert képes becsukni a szemeit a törvénytelenségek előtt. Mintha az valami nagy erény lenne, hogy mennyi ostobaságot lenne képes az ember végignézni nagy "önuralommal". Ezzel szemben az Úr "gonosz és rest szolgának" nevezte az öntelt és lusta szolgát.

5 megjegyzés:

  1. Ez tényleg megér egy postot. Már sokszor éreztem, hogy egy postnál, a hozzászólások többet érnek, mint maga a post

    VálaszTörlés
  2. Köszönjük karalábé! Értékes gondolatok...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igazából csak egybeállt a kép valahogy erről a várjjehovára-dologról és le kellett gyorsan írnom, amíg nem felejtem el...és ezért írtam le a kommentbe gyorsan.
      Aztán megtaláltam ezt a képet, aztán azon kezdtem el gondolkodni, hogy hogyan lehet oda becsatolni, de technikailag sehogyan sem tudtam megoldani. Ezért írtam inkább ezt a posztot.
      Számomra mindig olyan meglepő, hogy ezerszer olvasott bibliarészletekben miért nem tünt fel nekünk az sohasem, hogy az Istenbe vetett bizalom az önmagunkba vetett bizalommal jár kéz a kézben.

      Törlés
  3. A kép is nagyon tetszik, vagyis az azon lévő felirat!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó,hogy a fontos,tanító kommentekből postok születnek: érdemes feltenni Karalábé!

    Köszönöm!

    VálaszTörlés