Hamarosan!

Fehér Margaréta, a vallási csoportok és szekták károsultjainak megsegítését tervezi. Ha úgy érzed, hogy egy vallási szervezet károsultja vagy, akkor kérünk írj a megadott elérhetőségre és felvesszük veled a kapcsolatot.

2018. február 26., hétfő

A bántalmazó

Az ún. „ábrahámi” vallások a családon belüli erőszak dinamizmusára emlékezetnek, mivel mindkét dolog eredete szerint függő, kiszolgáltatott helyzeten, és mások ledegraládásán és félelemben tartásán keresztül tartja fenn a hatalmat és az irányítást.
Az alábbi linkről elérhető animációban ez a párhozam figyelhető meg:

https://www.youtube.com/watch?v=Hm4GtxOOqeI


„ Egy bántalmazott nő otthonában vagyunk, közelről látjuk az arcát, melyen a reménytelenségen kívül egy nagy folt is látszódik. A háttérben tárgyak, üvegek csörögnek, és valaki megszólal: „úgy gondolod, hogy nem látom, mit csinálsz? ...Én mindig figyellek. Mindig!...Te egy teljesen elcseszett ember vagy!...Ez rohadt jó, de tudod mit, már a lakótelepen is, ahol találkoztunk, teljesen más csoporthoz tartoztunk, és azt gondoltam, hogy legalább értékelni fogsz engem, de te nem ezt teszed....Őszintén: te nem érdemelsz meg engem....de én akkor is megteszek mindent ezért a kapcsolatért, hogy működjön, ahogy mindig is tettem....Kész vagyok megbocsátani neked, rendben. De tudod, neked azért legalább egy kis bűnbánatot kell mutatnod előbb. Ismerlek téged, a valódi énedet, mely benned lakik, tudom, hogy mire gondolsz, mert legyünk őszinték nem vagy valami nagy agytröszt. Talán egyszer végre ismerd már el, hogy én tudom azt, hogy neked mi a legjobb....De basszus, te olyan hálátlan vagy! Van arról fogalmad, hogy mennyit beáldoztam én érted? Nos, én tényleg szeretlek téged, de ha nem hiszel nekem, akkor megesküszöm, hogy az életedet egy pokollá teszem. De elhiheted nekem, hogy én ezt nem akarom csinálni, de ez a te hibád lesz, amiért erre kényszerítesz. Tudod mi a te problémád? Az, hogy megengeded, hogy más dolgok és emberek közénk álljanak. Cseszd meg a munkádat, a barátaidat és az idióta családodat, ne foglalkozz már velük. Vagy ők, vagy én! Én kell hogy legyek az életedben az első! Hagyd már abba azt, hogy minden más a kapcsolatunk elé kerüljön! Hallasz engem? Talán egyszerűen csak kirúghatnál mindent az életedből. Emlékszel milyen volt az életed mielőtt megismertél? Egy senki voltál, csak egy lotyó. Én kapartalak össze a semmiből, és csak gondold el még mennyivel jobb emberré válnál, ha csak végre odafigyelnél arra, amit mondok. Figyelj rám: szükséged van rám! Nélkülem teljesen el lennél veszve. Egy senki nem lennél! Én vagyok a mindened, és ez a legjobb dolog, ami valaha is történni fog veled.

A nő ezen a ponton az ajtó felé veszi az irányt és kirohan a házból.

Várjál már! Állj meg, hova mész. Oké, rendben befejezem már. Sajnálom, ez [a bántalmazás] nem fog többet megtörténni, ígérem....ne csináld ezt...esküszöm, hogy....Linda...soha többet nem fogom ezt tenni.

Egy templomba menekült a nő, ahol egy pap beszél hozzá:

Sajnálom, hogy keresztül kellett menned ezen, Linda. Néhányan a gyülekezetünk tagjai közül a bántalmazott nők szálláshelyén önkénteskednek. Megnézem hátha találok egy telefonszámot....De addig is szeretném, ha vigaszt találnál abban, hogy az Úr mindig figyel téged és soha nem mond le rólad, így kérlek te se mondj le Róla. Ha ezt tennéd, ez egy hatlams veszteség lenne. Mi mindannyian bűnösök vagyunk, Linda, mindannyian tökéletlenek vagyunk. De tudod Isten mindannyiunk feletti, és még így is elfogad bennünket. Hát értékeld ezt. Mi nem érdemeljük ezt meg, sőt teljesen méltatlanok vagyunk, Isten mégis kapcsolatba szeretne velünk lenni. Hát nem csodálatos ez? Csak annyit kér, hogy bánd meg bűneidet, és ő megbocsát neked. Ő mindent tud rólad, még a hajad számát is, vagyis Ő tudja, hogy mi számodra a legjobb, neked csak annyit kell tenned, hogy hallgatsz Rá. Az Úr feláldozta az egyetlen Fiát érted, és ezt azért tette, mert szeret téged, és nem szeretné, ha pokolra kerülnél. Ezért ne utasítsd el őt, és a kezét, melyet nyújt feléd. Úgy látom, hogy nálad is – ahogyan sokunknál – a világi dolgok kerültek az Istennel való kapcsolat elé. Pedig az Úrnak kéne először jönnie, a család és barátok előtt. Csakis Ő változtathatja meg az életedet, és csak Ő adhat értelmet neki. Mindannyiunknak szüksége van Istenre, nélküle elvesztünk. Semmit nem érünk Isten nélkül. Ő mindannyiunkat jól ismer. Még egyszer el is törölte az embereket az Özönvíz során, ahogyan a Teremtés könyve is beszámol róla, de megbánta a tettét, és megígérte, hogy soha többet nem tesz ilyet...”

1 megjegyzés:

  1. az elébb azt hittem,hogy a blogírót legfőképpen kritizáló a "karalábé",-nagyszerű,hogy mégse.
    Én nagyon könnyen félreértek,s ezért aztán lazán félre is kaszálok a szövegeimben-S aztán azok se értenek meg,akik nagyon szeretnek.
    kedvenc eledelem a karalábé,s ha valakit megbántok vele remélem megbocsájt,a karfioltól meg hányingerem van
    nem szokott soha senki bántalmazott hozzám jönni lelki seegítségért.(eddig)
    azt azonban így is tudom,hogy egy menekülőnek semmis szüksége nincs semmilyen(még kegyesre sem)szófosásra.Mert az összes bántalmazott a szófosást kapja elébb,azután a káót.
    Jézus a leprásnak,vagy a vaknak,süketnek nem adott elé egy hegyibeszédet,hanem simán meggyógyította.Hogy utánna az illetőnek kedve maradt beszélgetni Vele,-hát annak Ő is nagyon örült,szerintem.(bár ezt se sokszor irja le az evangeliom.)

    VálaszTörlés