Az exJT blogolók körében nem ért el osztatlan sikert a hozzászólása (inkább csak hallgatást), de hiszem azt, hogy nekik is idő kell arra, hogy felébredjenek illúzióikból. Ahogyan kigyógyultak az Őrtorony-ámításból, úgy bízom abban, hogy az önámításból is felébrednek egy napon.
Abban is bízom, hogy a volt vének közül többen is osztják "absztinens" meglátásait valamilyen szinten, és nem követik el ugyanazokat a hibákat a kizárásuk/leváltásuk után (ha ki vannak egyáltalán zárva vagy le vannak váltva), melyeket korábban, amíg hivatalban voltak, elkövettek hívőtársaikkal szemben.
A beszélgetésből egyes részleteket kitöröltem, de az egész szöveg bármilyek linkre kattintva elérhető. Csak annyit fűznék hozzá a beszélgetéshez, hogy azért is választottam azt a két fogalmat címűl - a toleranciát és ítélkezést - mivel megítélésem szerint a blogon jelenlevő legtöbb ex JT-nek ezekről fogalma sincsen, hogy mit is jelentenek az életben. Az üres vallásoskodó eszmefuttatások nem adnak erre nekik lehetőséget. Nem vádként mondom, én sem értettem, amíg nem voltam hajlandó elfogadni azt a tényt, hogy az ítélkezéseim a sajátjaim, és ugyanazon mércével leszek megítélve, amivel én ítélek. Sajnos ezeknek a szavaknak a jelentését nem lehet elmagyarázni, hanem személyesen kell megtapasztalni. Az Őrtorony agymosás és a szavak jelentéseinek átértelmezése némiképp érthetővé teszi az ezen a területen keletkező zavart, de semmiféleképpen sem szolgálhat kifogásul, kiváltképp felnőtt emberek számára.
A beszélgetésből egyes részleteket kitöröltem, de az egész szöveg bármilyek linkre kattintva elérhető. Csak annyit fűznék hozzá a beszélgetéshez, hogy azért is választottam azt a két fogalmat címűl - a toleranciát és ítélkezést - mivel megítélésem szerint a blogon jelenlevő legtöbb ex JT-nek ezekről fogalma sincsen, hogy mit is jelentenek az életben. Az üres vallásoskodó eszmefuttatások nem adnak erre nekik lehetőséget. Nem vádként mondom, én sem értettem, amíg nem voltam hajlandó elfogadni azt a tényt, hogy az ítélkezéseim a sajátjaim, és ugyanazon mércével leszek megítélve, amivel én ítélek. Sajnos ezeknek a szavaknak a jelentését nem lehet elmagyarázni, hanem személyesen kell megtapasztalni. Az Őrtorony agymosás és a szavak jelentéseinek átértelmezése némiképp érthetővé teszi az ezen a területen keletkező zavart, de semmiféleképpen sem szolgálhat kifogásul, kiváltképp felnőtt emberek számára.
"Absztinens" érvelése arra a 80-as évekbeli megközelítésre emlékeztet, mely hatására annak idején magam is a JT-i közé kerültem és amelyre egy valódi közösség épülhetett, nem pedig egy szektás leszűkített, fanatikus, diszkrimináló társaság. Miután megszünt az államilag központosított "üldözés" a Tanúk vallása ellen, sőt 1994-ben egyházi címet is kapott a közösség, a JT magyarországi vezetősége vette át az agresszor szerepét és a külföldi tagok irányítása alatt kemény szankciókat foganatosított (most mindegy, hogy szándékosan vagy nem szándékosan) ennek a közösségnek a lepusztítására különösen a 90-es évek elejétől. A valódi értékek hiányában a magyarországi szervezet egy üres héjjá vált, melyben talán sokan - leginkább az új megtérők vagy azon régebbi tagok közül, akik korábban labdába sem rúghattak, mivel szellemiségükben sehol nem voltak vagy talán olyanok, akik a 90-es évek "szabadságát" inkább az anyagi élet lehetőségeiben élték ki, és ezért hajlandóak voltak még a lelküket is eladni -, egy gyors karrier lehetőségét véltek felfedezni, ahol könnyen lehet jóhiszemű emberek kárára előrejutni a ranglétrán - természetesen mások hátán taposva. Ezeknek az embereknek most le kellene aratniuk vetésük eredményét - amit érthetően nem szívesen tesznek -, így inkább egy olyan dolgot próbálnak besározni, amiről valójában fogalmuk sincsen, mert nem is lehet, legtöbbjüknek csupán az életkoránál fogva sem.
De, hogy "absztinens" szavaival éljek: "Kellett ez a tapasztalat is."
absztinens 2014.04.02. 19:04:53
@Τιμόθεος: Végig olvastam a fentebbi írásaidat és az összes közül, a tiéddel tudok leginkább azonosulni. Nem is fűznék hozzá semmit, mert felesleges lenne.
@küzdős: Hát mi már bor mellett vitattuk meg a bajok forrását és itt sokat nem is tennénk hozzá, mert az csak torzítja a képet, ha félinformációkat osztunk meg.
Csak azért intelek a visszafogottabb hangvételre, mert azt a becsület és a korrektség kívánná és tudjuk, hogy sok kihasznált tanúval szemben TE még mindig a 0-szaldó közelében vagy. Legalább annyit kaptál a gyülekezettől, a testvérektől, mint amennyit te adtál bele.
Nem korrekt csak sérelmeket sorolni és a jót elfelejteni.
"Szerintem, ha sehová sem tartozok szervezetileg eztán,csak egyszerűen értékelem Krisztust és az értem tett dolgait, még sokkal jobb, mint tartozni egy hazug, csaló, bálványimádó szektához!"
Igazad van, de mivel minden vallás kikezdhető és bálványimádó és csaló és hazug, ezért bonyolultabb a kérdés, mint sokan gondolják.
A Kommunisták már ezen az úton egyszer elindultak és betiltották a vallásokat, mert ŐK FELÉBREDTEK. Szerintük károsak voltak és elbutították az embereket, hazugok voltak és csak a pénz bekaszálására használták a buta, megvezetett emberek hitét.
A Magyar társadalom többsége KÖSZÖNI ÉS NEM KÉRT AZ Ő felvilágosodott ESZMÉIKBŐL.
Állami, hatalmi szóval visszajött a kötelező HIT/erkölcs oktatás és a keresztény kurzus. Elismerték törvényesen a szabad és a törvényeink szerint működésükben legális egyházakat.
Senkinek nem kötelező ezekbe belépni, de a működésüket akadályozni és ellehetetleníteni egyenlőre törvény ellenes, hiszem mások jogait sérti.
Kritizálni, ellenvéleményt megfogalmazni természetesen mindenkinek állampolgári és természetes emberi joga. Gyakran mi is megtesszük.
De sokan nem érzékelik, hogy hol a határa személyek (név szerinti) fikázásának nickek mögül, mert nekik nem tetszik valami. Persze nem lehet minden mondatot törvényekkel leszabályozni, de azért egy minimális önkontrollra mindenkinek szüksége volna, hiszen a föld bolygó mindannyiunké és ha tetszik, ha nem együtt fogunk élni a számunkra nem szimpatikus emberekkel és véleményekkel a jövőben is.
Ha teszik, ha nem.
Sokan látom nem értik a "valami mellett, vagy valami ellen" különbséget. (Sokan persze értik, nem miattuk írom).
Vegyél példának egy Magyar szélsőjobbos csoportot.
Van egy ÚJONNAN MEGTALÁLT IGAZSÁGA (pont mint nekünk). Felfedeztek történelmi csalásokat, és népbutító ideológiákat és úgy hiszik, hogy ezért egyetlen népcsoport felelős. Szerintük a ZSIDÓK. (Pont mint a Tanú ellenesek)
Nem az a baj velük, hogy SZEBB JÖVŐT szeretnének a Magyarok számára.
Ez egy POZITÍV cél.
Kívánom tegyenek érte nagyon sokat. Én is szeretnék egy szebb jövőt.
De ha ezt az utcán és a virtuális térben, mások gyalázásával tudják csak megtenni és radikálisan csak a saját sérelmeiket szajkózzák, amit egy ZSIDÓ okozott nekik és nem látják, hogy az a nép mennyi tudóst és feltalálót adott a Magyar népnek, akkor ezek az emberek számomra elfogadhatatlanok és én ELLENÜK tennék nagyon sokat.
Mert elfogadhatatlan az én erkölcseim számára hogy a bárki szubjektív igazsága miatt másokat bántsunk, gyalázzunk, sértegessünk, hiszen NINCS OBJEKTÍV IGAZSÁG CSAK ISTENNÉL.
Ezért, ha te a saját erkölcsi meggyőződésed miatt képes voltál kilépni a gyülekezetedből és fennen hirdeted, hogy a saját igazságodban nem alkuszol, akkor azt nagyon elismerem és megkalapolom.
Ezt várom tőled és büszke vagyok rád, mert nem csalódtam a becsületedben.
De én is ezt teszem és csak olyan barátaim lesznek a jövőben is akik osztják az én értékrendemet a MÁSOK TISZTELETÉRŐL és nem próbálnak ártani senkinek, akinek más a véleménye ISTENRŐL, VALLÁSRÓL, IGAZSÁGRÓL.
Ezt meg bennem kell becsülni és megérteni, majd elfogadni.
absztinens 2014.04.02. 20:08:13
@küzdős: "Én és a családom java része nagyon jól és szabadon érezzük magunkat a földre lépésünk óta!"
Én is. Örülök, hogy a dolgok többségében egyet értünk és ezt hangsúlyozzuk.
Ez segít elsimítani a különbözőségeket. Erre kell törekednie minden embernek aki a földön él, akár hívő, akár ateista.
Akár JT, akár Buddhista, vagy HIT gyülis...
De ez nem megy a vádaskodásokkal és gyalázkodásokkal.
Arra nem mondtál semmit, hogy te hol érzed a határt a jogos kritika, (pl. történelem hamisítások a JT-k múltjából, téves prófécia magyarázatok leleplezése, stb..)felszínre hozása és nyílt publikálása között és a mások indítékainak a megítélése, a rágalmazása (pl. hogy a vezetőség nem is hiszi amit tanít, csak jól átvág másokat stb...) gyalázkodások és ellenkampányok, (kéretlen levelek stb..)között.
Mert a tevékenységeken, cselekedeteken és nem a szavakon múlik az emberek megítélése ISTENNÉL IS.
Persze nem itt akarom ezt megvitatni és nem is csak miattad írtam, hanem egy másik nézőponton való elgondolkozásra az olvasóinknak.
Csak a te véleményed kapcsán jutott eszembe, de bármikor megfogalmazhattam volna.
Ezt mindenkinek írtam.
Τιμόθεος 2014.04.02. 20:23:24
@absztinens:
No ha mindenkinek ment, akkor megragadnám én is:-) és válaszolok neked, és thnx God még témába is vág... mert részben ezért nem lehet továbblépni sem.
Írod:
"Arra nem mondtál semmit, hogy te hol érzed a határt a jogos kritika, (pl. történelem hamisítások a JT-k múltjából, téves prófécia magyarázatok leleplezése, stb..)felszínre hozása és nyílt publikálása között és a mások indítékainak a megítélése, a rágalmazása (pl. hogy a vezetőség nem is hiszi amit tanít, csak jól átvág másokat stb...) gyalázkodások és ellenkampányok, (kéretlen levelek stb..)között"
A vezetőség 30-40 éve JT, legtöbbjük úttörőzött évtizedekig. Amikor bekerülnek a VT-be nyilvánvalóvá válnak a kulisszatitkok. Feltételezem, hogy olvastad Ray Franz könyvét, ha nem akkor javaslom.
Noha soha nem fikáz, elmondja a tényeket.
Ő ugyan azt írja, hogy ezek az emberek "Egy koncepció rabjai", de véleményem szerint ez a többségükre és a legtöbb esetre nem lehet teljesen, maradéktalanul igaz.
Kivételt képez, ha valaki decibilis, és nem képes felfogni azt amit csinál, és azokat a visszajelzéseket amik VANNAK, LÉTEZNEK és léteztek is.
A tanok kényszeres felülírása, valamint a régi kiadványok szándékos kiiktatása és átírása is azt mutatja, hogy nagyon is tudják mit tesznek.
A VT tudja mit tesz, és azt is hogy miért. Ha hisznek abban amit tesznek, azt is csak úgy tartom elképzelhetőnek, hogy a végén már annyira hinni akarnak benne, hogy a szándékos hazugságokat is igazságnak képzelik.
Ha van bennük cseppnyi őszinteség is, tudniuk kell, hogy mit tesznek az emberekkel.
Én így látom.
küzdős 2014.04.02. 20:37:04
@absztinens: Az indítékok megítélése nem az én munkaköröm, bár borítékolnék sokat belőlük.
A határ nekem, ami talán elcsúszik olykor, az, amikor szeretnék részese lenni azon szemétségnek nevezhető dolgok leleplezésében, amiket a vezető testület szeretne tényként, isteni igazságként letolni a népüket alkotók torkán, sőt az egész világon élő emberiség torkán!
A meghamisított történelmi dátumok, a meghamisított bibliájuk, a hamis, ki nem mondott, de érezhető és másképpen nem értelmezhető armageddon várás időpontok, az általuk egyenesen ki nem mondható, de mégis kimondott viselkedési kényszerítések, ezek mind undorító dolgok, amiket mélységesen elítélek! Akik tudom, hogy ezeket szintén látják, érzik, tudják, felfogják, hiszen hangot is adtak nekem ezekről, de ennek ellenére tovább vakítják a tudatlan bárányokat, sajnos el kell, hogy marasztaljam! Én nem szeretném, ha az evolúció vissza kezdene indulni és újra gerinctelenek lennének az emberek.
Tőlem mindenki abban hisz, amiben csak akar, nem fogom lenézni érte, főleg nem nyilvánosan, mert engem is le lehetne nézni, bár azt normális ember nem tenné!:D Nem szeretnék gyalázkodó lenni senkivel szemben, bár a kísértés nem kicsi! Szeretnék fejlődni ezen a téren, de már nincs hova, ha tovább fejlődnék, már elindulnék vissza!
Na majd két pohár tisztított víz mellett meg dumáljuk még!
absztinens 2014.04.02. 21:05:22
@Τιμόθεος: Hát ez abszolút a téma maga.
A videó is ezt a témát kerülgeti.
Köszi. Az egyik legnagyobb örömöt az okozta, hogy talán az első vagy, aki maradéktalanul érti a konstruktív beszélgetés/vita és a hőbörgő melldöngetés közti nem kicsi különbséget.
Erre élvezet válaszolni :)
Igen olvastam Ray Franz könyvét és az győzött meg engem arról, hogy amit én elszigetelt jelenségnek gondoltam és néhány zavaró tantételt egyszerűen nem vettem figyelembe, az nem az én hibám, hanem nagyon is valós dolgokat vettem észre.
Ezért a fordításért és közzétételért már sokszor köszönetet mondtam JJ.nek is meg mindenkinek aki részt vett benne.
De ez nem volt erőszakos dolog, mert én döntöttem úgy, hogy elolvasom, (annak ellenére, hogy tudtam, mit gondol róla a gyülekezetem) senki nem zaklatott vele és nem akart lebeszélni.
Tájékozódtam, mert volt rá igényem. Mérlegeltem és döntöttem.
Azért is lett pont ez a véleményem, mert meggyőzött Franz testvér bölcs hozzáállása.
Nem csak az övé, de nagyon is benne volt.
Másik nagyra becsült művész tesó Szakcsi Lakatos Béla interjúját is meghallgattam a civil rádió archívumában és mivel én még kisegítő szolga korában egyszer vendégül láttam az otthonunkban és egy egész este elmesélte a tanúvá válásának a történetét, nagyon érdekelt a kiközösítése utáni véleménye is.
Hallgasd meg én most csak egy mondatot idézek. Amikor a Szabados Gyuri a Jehova Tanúiról kérdezte, azt válaszolta. "Nagy hálával tartozom nekik, mert amilyen helyzetben voltam (alkohol, cigi stb..) akkor pont rájuk volt szükségem. Arra a szigorúságra, hogy leálljak és talpra álljak. Aztán rájöttem, hogy nekem már innen tovább kell lépjek, mostanában a Testvérközösségbe szoktam eljárni az Ó utcába.."
Igaz nagy művész és igazi talpig úriember.
Példa értékű.
Ezt ő akkor tette, amikor JJ. még nem született meg. A rendszerváltás előtt.
Ahhoz nem kell blog, hogy valaki gondolkozzon.
Ha egy növényt veszel, az is szép magasra nőhet, ha van mellette virágkaró. Aztán ha eloldod mellőle, lekókad, mert a saját erejéből képtelen megtartani magát.
A Tanúk közt is sokan életképtelenek a saját gondolkodásra, véleményre és kell melléjük a WT "virágkaró", de a kiszabadultak közt is fennáll a veszély, ha rájuk dumálod az új igazságodat, hogy nem "saját döntés volt" csak erősebben fújt a szél kintről.
Ezért vagyok kampány és térítés ellenes.
Ha valaki nem tud még járni én nem akarom becsapni, hogy "alányúlok" és azt hazudom neki, : Gratulálok, te is jársz a saját lábadon, mert elengedem és elesik, tántorog.
Isten monda nem én: "Mindenki a maga terhét hordozza"
Így szemrehányást is csak magunknak tehetünk.
Nem kikerülve a másik témát sem.
A VT tagok szerintem nem egységes személyek, hanem több különböző individuum. Szerintem nem lehet általánosságban megítélni, pláne ilyen messziről, hogy ki, mit , miért tesz.
Pl. Van aki állítólag szivárogtat közülük. Nem tudhatjuk, hogy Ő mit tart küldetésének.
Van aki annyira rabja az elgondolásnak, hogy teljesen a saját hatása alá került.
Van akinek esetleg gyenge a hite és kételkedik közöttük, de másoktól való félelemből nem meri szóvá tenni, mert azt gondolja, hogy vele van a baj. (Ilyet láttam már kicsiben vének közt is).
Számtalan más gondolat és pszichés, mentális állapot lehet köztük, hiszen mint tudjuk, ők NEM Isten kiválasztottai, csak "egy elgondolás rabjai".
De én nem támogatom az egységes és egyöntetű minősítését a szándékaiknak, maximum a tévedéseik, ferdítéseik, hamisításaik leleplezését.
Azokkal viszont messzemenően egyetértek.
undercover 2014.04.02. 22:05:42
Egy apró adalék.
R. F. a könyvében finoman, de kifejti, hogy lelkiismeret furdalása van az miatt, hogy támogatott bizonyos elrendezéseket, amikkel nem igazan értett egyet, de nem mert kiállni teljes mellszélességgel ellene, sőt, gyakorlatilag támogatta a szavazatával. Miert érezte rosszul magát?? Mert tudta, hogy ezzel bajt okoz a testvéreknek!
Én azt gondolom, hogy nem csak o jutott el erre a következtetésre, de csak o lepett ki a vezeto testületből!
Mi következik ebbol? Nem mondom ki, döntsenek el ti magatok, hogy helyére kerüljön a felelősség kérdésköre.
absztinens 2014.04.02. 23:35:15
@undercover: Én is bánok olyan döntést, amit vénként megszavaztam, pedig volt egy véleményem, ami ellent mondott ennek, de rosszul értelmezett egység, vagy csak szimplán nem tudtam volna megvédeni a többséggel szemben (pedig utólag is igazam volt), talán mindkettő közre játszott benne.
Az egyetlen következtetés amit levontam, hogy ha újra ilyen helyzetbe kerülök (akár itt a blogon is) soha többé nem alkuszok elvtelenül, csak a többség kedvééért.
Én ebből csak ezt vontam le következtetésnek, ennyit tanultam belőle.
Most sem gondolom, hogy akár Ray, akár Én, vagy mások hazug emberek lennének ez miatt.
Kellett ez a tapasztalat is.
absztinens 2014.04.02. 23:43:52
@undercover: "Én azt gondolom, hogy nem csak o jutott el erre a következtetésre, de csak o lepett ki a vezeto testületből!
Mi következik ebbol? Nem mondom ki, döntsenek el ti magatok, hogy helyére kerüljön a felelősség kérdésköre."
Hogy ne kerüljem meg a konkrét érvedet sem, mert jogos a felvetésed.
Mivel a könyvet (többször is) olvasva én is ezt "gondolom", sőt erősen gyanítom, de bizonyítani nem tudom. Nem beszéltem egyikükkel sem, nem ismerem őket, ráadásul már lecserélődtek, tehát nem is ugyanazokról az emberekről beszélünk, ezért óvakodok az ítélettől és a tényekre hagyatkoznék, amik az állításaikban nem állják meg a helyüket.
A valótlan, vagy hamis tanítások, állítások ugyanúgy hiteltelenné tehetik őket, mintha a személyüket kérdőjelezem meg közvetett bizonyítékok és feltételezések alapján.
Τιμόθεος 2014.04.03. 01:46:53
@absztinens:
Én ismerek személyesen is VT tagot. Inkább nem kommentelem. Túl negatív, és még azt hinnék, hogy csak feleslegesen sipákolok. ...
absztinens 2014.04.03. 08:10:57
@Τιμόθεος: Ha tényleg tudod kiről beszélsz és nem csak fényképen láttad, akár milyen szubjektív is, mégis csak hordoz valós információt, mert a véleményednek van valami alapja.
Hogy példát mondjak, ha csak néhány rosszul elsült és kiragadott blogos megnyilvánulása alapján markáns ítéletet mondanánk az itt írogatók felett, sok embert ki lehetne pipálni végleg.
A valóság azért sokkal árnyaltabb és ha megértjük a tetteket mozgató rugókat, akkor sokkal megengedőbbek lennénk.
Legfeljebb szelíden megkérnénk, hogy "máskor ne csináld".
Jézus néhány szavát olyan komolyan vesszük, hogy egy mondatából messzemenő következtetéseket vonunk le. Egy másikon pedig úgy siklunk át, mintha ki sem mondta volna.
Az ítélkezéssel kapcsolatosakra gondolok konkrétan, nem egy van belőlük. (Kinek a hatásköre stb...)
Az, hogy valaki a saját gondolatait, meglátásait tényként kezeli, az sem jogosítja fel semmire. Tudom, hogy önfegyelem kell és néha meg kell erőszakolni az érzelmeket, amik a művészetben elengedhetetlenek, de a racionális döntéseknél gátak. ...
@Τιμόθεος: Végig olvastam a fentebbi írásaidat és az összes közül, a tiéddel tudok leginkább azonosulni. Nem is fűznék hozzá semmit, mert felesleges lenne.
@küzdős: Hát mi már bor mellett vitattuk meg a bajok forrását és itt sokat nem is tennénk hozzá, mert az csak torzítja a képet, ha félinformációkat osztunk meg.
Csak azért intelek a visszafogottabb hangvételre, mert azt a becsület és a korrektség kívánná és tudjuk, hogy sok kihasznált tanúval szemben TE még mindig a 0-szaldó közelében vagy. Legalább annyit kaptál a gyülekezettől, a testvérektől, mint amennyit te adtál bele.
Nem korrekt csak sérelmeket sorolni és a jót elfelejteni.
"Szerintem, ha sehová sem tartozok szervezetileg eztán,csak egyszerűen értékelem Krisztust és az értem tett dolgait, még sokkal jobb, mint tartozni egy hazug, csaló, bálványimádó szektához!"
Igazad van, de mivel minden vallás kikezdhető és bálványimádó és csaló és hazug, ezért bonyolultabb a kérdés, mint sokan gondolják.
A Kommunisták már ezen az úton egyszer elindultak és betiltották a vallásokat, mert ŐK FELÉBREDTEK. Szerintük károsak voltak és elbutították az embereket, hazugok voltak és csak a pénz bekaszálására használták a buta, megvezetett emberek hitét.
A Magyar társadalom többsége KÖSZÖNI ÉS NEM KÉRT AZ Ő felvilágosodott ESZMÉIKBŐL.
Állami, hatalmi szóval visszajött a kötelező HIT/erkölcs oktatás és a keresztény kurzus. Elismerték törvényesen a szabad és a törvényeink szerint működésükben legális egyházakat.
Senkinek nem kötelező ezekbe belépni, de a működésüket akadályozni és ellehetetleníteni egyenlőre törvény ellenes, hiszem mások jogait sérti.
Kritizálni, ellenvéleményt megfogalmazni természetesen mindenkinek állampolgári és természetes emberi joga. Gyakran mi is megtesszük.
De sokan nem érzékelik, hogy hol a határa személyek (név szerinti) fikázásának nickek mögül, mert nekik nem tetszik valami. Persze nem lehet minden mondatot törvényekkel leszabályozni, de azért egy minimális önkontrollra mindenkinek szüksége volna, hiszen a föld bolygó mindannyiunké és ha tetszik, ha nem együtt fogunk élni a számunkra nem szimpatikus emberekkel és véleményekkel a jövőben is.
Ha teszik, ha nem.
Sokan látom nem értik a "valami mellett, vagy valami ellen" különbséget. (Sokan persze értik, nem miattuk írom).
Vegyél példának egy Magyar szélsőjobbos csoportot.
Van egy ÚJONNAN MEGTALÁLT IGAZSÁGA (pont mint nekünk). Felfedeztek történelmi csalásokat, és népbutító ideológiákat és úgy hiszik, hogy ezért egyetlen népcsoport felelős. Szerintük a ZSIDÓK. (Pont mint a Tanú ellenesek)
Nem az a baj velük, hogy SZEBB JÖVŐT szeretnének a Magyarok számára.
Ez egy POZITÍV cél.
Kívánom tegyenek érte nagyon sokat. Én is szeretnék egy szebb jövőt.
De ha ezt az utcán és a virtuális térben, mások gyalázásával tudják csak megtenni és radikálisan csak a saját sérelmeiket szajkózzák, amit egy ZSIDÓ okozott nekik és nem látják, hogy az a nép mennyi tudóst és feltalálót adott a Magyar népnek, akkor ezek az emberek számomra elfogadhatatlanok és én ELLENÜK tennék nagyon sokat.
Mert elfogadhatatlan az én erkölcseim számára hogy a bárki szubjektív igazsága miatt másokat bántsunk, gyalázzunk, sértegessünk, hiszen NINCS OBJEKTÍV IGAZSÁG CSAK ISTENNÉL.
Ezért, ha te a saját erkölcsi meggyőződésed miatt képes voltál kilépni a gyülekezetedből és fennen hirdeted, hogy a saját igazságodban nem alkuszol, akkor azt nagyon elismerem és megkalapolom.
Ezt várom tőled és büszke vagyok rád, mert nem csalódtam a becsületedben.
De én is ezt teszem és csak olyan barátaim lesznek a jövőben is akik osztják az én értékrendemet a MÁSOK TISZTELETÉRŐL és nem próbálnak ártani senkinek, akinek más a véleménye ISTENRŐL, VALLÁSRÓL, IGAZSÁGRÓL.
Ezt meg bennem kell becsülni és megérteni, majd elfogadni.
absztinens 2014.04.02. 20:08:13
@küzdős: "Én és a családom java része nagyon jól és szabadon érezzük magunkat a földre lépésünk óta!"
Én is. Örülök, hogy a dolgok többségében egyet értünk és ezt hangsúlyozzuk.
Ez segít elsimítani a különbözőségeket. Erre kell törekednie minden embernek aki a földön él, akár hívő, akár ateista.
Akár JT, akár Buddhista, vagy HIT gyülis...
De ez nem megy a vádaskodásokkal és gyalázkodásokkal.
Arra nem mondtál semmit, hogy te hol érzed a határt a jogos kritika, (pl. történelem hamisítások a JT-k múltjából, téves prófécia magyarázatok leleplezése, stb..)felszínre hozása és nyílt publikálása között és a mások indítékainak a megítélése, a rágalmazása (pl. hogy a vezetőség nem is hiszi amit tanít, csak jól átvág másokat stb...) gyalázkodások és ellenkampányok, (kéretlen levelek stb..)között.
Mert a tevékenységeken, cselekedeteken és nem a szavakon múlik az emberek megítélése ISTENNÉL IS.
Persze nem itt akarom ezt megvitatni és nem is csak miattad írtam, hanem egy másik nézőponton való elgondolkozásra az olvasóinknak.
Csak a te véleményed kapcsán jutott eszembe, de bármikor megfogalmazhattam volna.
Ezt mindenkinek írtam.
Τιμόθεος 2014.04.02. 20:23:24
@absztinens:
No ha mindenkinek ment, akkor megragadnám én is:-) és válaszolok neked, és thnx God még témába is vág... mert részben ezért nem lehet továbblépni sem.
Írod:
"Arra nem mondtál semmit, hogy te hol érzed a határt a jogos kritika, (pl. történelem hamisítások a JT-k múltjából, téves prófécia magyarázatok leleplezése, stb..)felszínre hozása és nyílt publikálása között és a mások indítékainak a megítélése, a rágalmazása (pl. hogy a vezetőség nem is hiszi amit tanít, csak jól átvág másokat stb...) gyalázkodások és ellenkampányok, (kéretlen levelek stb..)között"
A vezetőség 30-40 éve JT, legtöbbjük úttörőzött évtizedekig. Amikor bekerülnek a VT-be nyilvánvalóvá válnak a kulisszatitkok. Feltételezem, hogy olvastad Ray Franz könyvét, ha nem akkor javaslom.
Noha soha nem fikáz, elmondja a tényeket.
Ő ugyan azt írja, hogy ezek az emberek "Egy koncepció rabjai", de véleményem szerint ez a többségükre és a legtöbb esetre nem lehet teljesen, maradéktalanul igaz.
Kivételt képez, ha valaki decibilis, és nem képes felfogni azt amit csinál, és azokat a visszajelzéseket amik VANNAK, LÉTEZNEK és léteztek is.
A tanok kényszeres felülírása, valamint a régi kiadványok szándékos kiiktatása és átírása is azt mutatja, hogy nagyon is tudják mit tesznek.
A VT tudja mit tesz, és azt is hogy miért. Ha hisznek abban amit tesznek, azt is csak úgy tartom elképzelhetőnek, hogy a végén már annyira hinni akarnak benne, hogy a szándékos hazugságokat is igazságnak képzelik.
Ha van bennük cseppnyi őszinteség is, tudniuk kell, hogy mit tesznek az emberekkel.
Én így látom.
küzdős 2014.04.02. 20:37:04
@absztinens: Az indítékok megítélése nem az én munkaköröm, bár borítékolnék sokat belőlük.
A határ nekem, ami talán elcsúszik olykor, az, amikor szeretnék részese lenni azon szemétségnek nevezhető dolgok leleplezésében, amiket a vezető testület szeretne tényként, isteni igazságként letolni a népüket alkotók torkán, sőt az egész világon élő emberiség torkán!
A meghamisított történelmi dátumok, a meghamisított bibliájuk, a hamis, ki nem mondott, de érezhető és másképpen nem értelmezhető armageddon várás időpontok, az általuk egyenesen ki nem mondható, de mégis kimondott viselkedési kényszerítések, ezek mind undorító dolgok, amiket mélységesen elítélek! Akik tudom, hogy ezeket szintén látják, érzik, tudják, felfogják, hiszen hangot is adtak nekem ezekről, de ennek ellenére tovább vakítják a tudatlan bárányokat, sajnos el kell, hogy marasztaljam! Én nem szeretném, ha az evolúció vissza kezdene indulni és újra gerinctelenek lennének az emberek.
Tőlem mindenki abban hisz, amiben csak akar, nem fogom lenézni érte, főleg nem nyilvánosan, mert engem is le lehetne nézni, bár azt normális ember nem tenné!:D Nem szeretnék gyalázkodó lenni senkivel szemben, bár a kísértés nem kicsi! Szeretnék fejlődni ezen a téren, de már nincs hova, ha tovább fejlődnék, már elindulnék vissza!
Na majd két pohár tisztított víz mellett meg dumáljuk még!
absztinens 2014.04.02. 21:05:22
@Τιμόθεος: Hát ez abszolút a téma maga.
A videó is ezt a témát kerülgeti.
Köszi. Az egyik legnagyobb örömöt az okozta, hogy talán az első vagy, aki maradéktalanul érti a konstruktív beszélgetés/vita és a hőbörgő melldöngetés közti nem kicsi különbséget.
Erre élvezet válaszolni :)
Igen olvastam Ray Franz könyvét és az győzött meg engem arról, hogy amit én elszigetelt jelenségnek gondoltam és néhány zavaró tantételt egyszerűen nem vettem figyelembe, az nem az én hibám, hanem nagyon is valós dolgokat vettem észre.
Ezért a fordításért és közzétételért már sokszor köszönetet mondtam JJ.nek is meg mindenkinek aki részt vett benne.
De ez nem volt erőszakos dolog, mert én döntöttem úgy, hogy elolvasom, (annak ellenére, hogy tudtam, mit gondol róla a gyülekezetem) senki nem zaklatott vele és nem akart lebeszélni.
Tájékozódtam, mert volt rá igényem. Mérlegeltem és döntöttem.
Azért is lett pont ez a véleményem, mert meggyőzött Franz testvér bölcs hozzáállása.
Nem csak az övé, de nagyon is benne volt.
Másik nagyra becsült művész tesó Szakcsi Lakatos Béla interjúját is meghallgattam a civil rádió archívumában és mivel én még kisegítő szolga korában egyszer vendégül láttam az otthonunkban és egy egész este elmesélte a tanúvá válásának a történetét, nagyon érdekelt a kiközösítése utáni véleménye is.
Hallgasd meg én most csak egy mondatot idézek. Amikor a Szabados Gyuri a Jehova Tanúiról kérdezte, azt válaszolta. "Nagy hálával tartozom nekik, mert amilyen helyzetben voltam (alkohol, cigi stb..) akkor pont rájuk volt szükségem. Arra a szigorúságra, hogy leálljak és talpra álljak. Aztán rájöttem, hogy nekem már innen tovább kell lépjek, mostanában a Testvérközösségbe szoktam eljárni az Ó utcába.."
Igaz nagy művész és igazi talpig úriember.
Példa értékű.
Ezt ő akkor tette, amikor JJ. még nem született meg. A rendszerváltás előtt.
Ahhoz nem kell blog, hogy valaki gondolkozzon.
Ha egy növényt veszel, az is szép magasra nőhet, ha van mellette virágkaró. Aztán ha eloldod mellőle, lekókad, mert a saját erejéből képtelen megtartani magát.
A Tanúk közt is sokan életképtelenek a saját gondolkodásra, véleményre és kell melléjük a WT "virágkaró", de a kiszabadultak közt is fennáll a veszély, ha rájuk dumálod az új igazságodat, hogy nem "saját döntés volt" csak erősebben fújt a szél kintről.
Ezért vagyok kampány és térítés ellenes.
Ha valaki nem tud még járni én nem akarom becsapni, hogy "alányúlok" és azt hazudom neki, : Gratulálok, te is jársz a saját lábadon, mert elengedem és elesik, tántorog.
Isten monda nem én: "Mindenki a maga terhét hordozza"
Így szemrehányást is csak magunknak tehetünk.
Nem kikerülve a másik témát sem.
A VT tagok szerintem nem egységes személyek, hanem több különböző individuum. Szerintem nem lehet általánosságban megítélni, pláne ilyen messziről, hogy ki, mit , miért tesz.
Pl. Van aki állítólag szivárogtat közülük. Nem tudhatjuk, hogy Ő mit tart küldetésének.
Van aki annyira rabja az elgondolásnak, hogy teljesen a saját hatása alá került.
Van akinek esetleg gyenge a hite és kételkedik közöttük, de másoktól való félelemből nem meri szóvá tenni, mert azt gondolja, hogy vele van a baj. (Ilyet láttam már kicsiben vének közt is).
Számtalan más gondolat és pszichés, mentális állapot lehet köztük, hiszen mint tudjuk, ők NEM Isten kiválasztottai, csak "egy elgondolás rabjai".
De én nem támogatom az egységes és egyöntetű minősítését a szándékaiknak, maximum a tévedéseik, ferdítéseik, hamisításaik leleplezését.
Azokkal viszont messzemenően egyetértek.
undercover 2014.04.02. 22:05:42
Egy apró adalék.
R. F. a könyvében finoman, de kifejti, hogy lelkiismeret furdalása van az miatt, hogy támogatott bizonyos elrendezéseket, amikkel nem igazan értett egyet, de nem mert kiállni teljes mellszélességgel ellene, sőt, gyakorlatilag támogatta a szavazatával. Miert érezte rosszul magát?? Mert tudta, hogy ezzel bajt okoz a testvéreknek!
Én azt gondolom, hogy nem csak o jutott el erre a következtetésre, de csak o lepett ki a vezeto testületből!
Mi következik ebbol? Nem mondom ki, döntsenek el ti magatok, hogy helyére kerüljön a felelősség kérdésköre.
absztinens 2014.04.02. 23:35:15
@undercover: Én is bánok olyan döntést, amit vénként megszavaztam, pedig volt egy véleményem, ami ellent mondott ennek, de rosszul értelmezett egység, vagy csak szimplán nem tudtam volna megvédeni a többséggel szemben (pedig utólag is igazam volt), talán mindkettő közre játszott benne.
Az egyetlen következtetés amit levontam, hogy ha újra ilyen helyzetbe kerülök (akár itt a blogon is) soha többé nem alkuszok elvtelenül, csak a többség kedvééért.
Én ebből csak ezt vontam le következtetésnek, ennyit tanultam belőle.
Most sem gondolom, hogy akár Ray, akár Én, vagy mások hazug emberek lennének ez miatt.
Kellett ez a tapasztalat is.
absztinens 2014.04.02. 23:43:52
@undercover: "Én azt gondolom, hogy nem csak o jutott el erre a következtetésre, de csak o lepett ki a vezeto testületből!
Mi következik ebbol? Nem mondom ki, döntsenek el ti magatok, hogy helyére kerüljön a felelősség kérdésköre."
Hogy ne kerüljem meg a konkrét érvedet sem, mert jogos a felvetésed.
Mivel a könyvet (többször is) olvasva én is ezt "gondolom", sőt erősen gyanítom, de bizonyítani nem tudom. Nem beszéltem egyikükkel sem, nem ismerem őket, ráadásul már lecserélődtek, tehát nem is ugyanazokról az emberekről beszélünk, ezért óvakodok az ítélettől és a tényekre hagyatkoznék, amik az állításaikban nem állják meg a helyüket.
A valótlan, vagy hamis tanítások, állítások ugyanúgy hiteltelenné tehetik őket, mintha a személyüket kérdőjelezem meg közvetett bizonyítékok és feltételezések alapján.
Τιμόθεος 2014.04.03. 01:46:53
@absztinens:
Én ismerek személyesen is VT tagot. Inkább nem kommentelem. Túl negatív, és még azt hinnék, hogy csak feleslegesen sipákolok. ...
absztinens 2014.04.03. 08:10:57
@Τιμόθεος: Ha tényleg tudod kiről beszélsz és nem csak fényképen láttad, akár milyen szubjektív is, mégis csak hordoz valós információt, mert a véleményednek van valami alapja.
Hogy példát mondjak, ha csak néhány rosszul elsült és kiragadott blogos megnyilvánulása alapján markáns ítéletet mondanánk az itt írogatók felett, sok embert ki lehetne pipálni végleg.
A valóság azért sokkal árnyaltabb és ha megértjük a tetteket mozgató rugókat, akkor sokkal megengedőbbek lennénk.
Legfeljebb szelíden megkérnénk, hogy "máskor ne csináld".
Jézus néhány szavát olyan komolyan vesszük, hogy egy mondatából messzemenő következtetéseket vonunk le. Egy másikon pedig úgy siklunk át, mintha ki sem mondta volna.
Az ítélkezéssel kapcsolatosakra gondolok konkrétan, nem egy van belőlük. (Kinek a hatásköre stb...)
Az, hogy valaki a saját gondolatait, meglátásait tényként kezeli, az sem jogosítja fel semmire. Tudom, hogy önfegyelem kell és néha meg kell erőszakolni az érzelmeket, amik a művészetben elengedhetetlenek, de a racionális döntéseknél gátak. ...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése