Hamarosan!

Fehér Margaréta, a vallási csoportok és szekták károsultjainak megsegítését tervezi. Ha úgy érzed, hogy egy vallási szervezet károsultja vagy, akkor kérünk írj a megadott elérhetőségre és felvesszük veled a kapcsolatot.

2013. április 11., csütörtök

Meditáció az iskolai tantervben

"Nagyjából kétszáz tanár már elvégezte azt a továbbképzést, amely alapján taníthatnak majd meditációt és relaxációt az iskolában. Az új Nemzeti alaptantervbe és a testnevelésóra kerettanterveibe ugyanis bekerült a relaxáció, az egyik ötletgazda szerint így kevésbé lesznek majd idegesek a diákok, és "a testük és lelkük egyensúlyba kerül".


A tavaly elfogadott Nemzeti alaptantervben és a kerettantervekben is szerepel, hogy szeptembertől a testnevelésórákon tanítani kell a meditációt és a relaxációt. Eddig közel kétszáz pedagógus végezte el a továbbképzést, amely alapján taníthatják a relaxációt a diákoknak - mondta a Beol.hu-nak Bagdy Emőke pszichológus, a Magyar Relaxációs és Szimbólumterápiás Egyesület elnöke, a program egyik kidolgozója.

A tanárok harminc óra alatt saját élményeket szereznek a témában, a további harmincban pedig megismerkednek azzal, hogyan kell továbbadni - mondta a pszichológus. A legkisebb diákok a relaxációt játékos formában, mesével és mozgással egybekötve végeznék, a felső tagozatban már szerepet kapna az interaktivitás is, "a középiskolások pedig olyan szintre érnének a témában, amelynek komoly egészségvédelmi hatása van" - mondta Bagdy. A tervek szerint az elsősöknek napi tíz perc szólna az ellazulásról, a középiskolások viszont már a testnevelésóra keretében heti fél órát meditálnának, és megtanítanák nekik a különböző lazító technikákat.

A kerettantervekben az szerepel, hogy az iskolásoknak el kell sajátítaniuk a relaxációs alapismereteket, ezek közé tartozik például a belső figyelem, az önkontroll, a testtudat, és a feszültségek feloldása. Bagdy Emőke szerint a rendszeres relaxáció után a gyerekek könnyebben tanulnak majd, "kevésbé lesznek idegesek, a testük és lelkük egyensúlyba kerül".

Bagdy Emőke azt is mondta, hogy nem a keleti kultúrából ismert eljárásokra kell gondolni, létezik "keresztény meditáció", illetve minden gyakorlat rendelkezik tudományos alapokkal. Hozzátette, a tanárok is elnyűttek, kiégettek, nekik is hasznukra válhat mindez."



2 megjegyzés:

  1. Tudom, hogy nem a lényeget találom meg, de a Tanárnőnek tudnia kellene, miért olyanok a tanárok, amilyenek. A meditáció vagy akármilyen relaxáció nem gyógyír. Ráadásul ez a képzés csak a tesitanárokra vonatkozik. Nem beszélve arról, hogy önmagában az új előírások mekkora megrökönyödést váltottak ki. Értem mi a lényeg, csak a Tanárnőtől nem ezt vártam volna. Nem véletlen, hogy olyan sokan nem a tanári pálya mellett döntöttünk...

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Gondolom a Tanárnő alatt a Bagdy Emőkét érted.

      Elég bonyolult kérdés ez, hiszen a tanárok is csak emberek. Én sem gondolom, hogy a meditáció gyógyír, bár alapvetően jó kezdeményezésnek tartom. Ehhez a témához elég nehéz hozzányúlni, mert mindenki a másikra mutogat. De valahol el kell kezdeni.

      Törlés